Bäbis ska opereras...

Ush, imorgon är en dag med både roliga saker och mindre roliga saker.

Imorgon fyller nämligen min lilla lilla bäbis ETT HELT år! Ojoj vad tiden går fort. Lite småskoj att min lilla doggy fyller år på samma dag som Kenzas lilla Armani, bra dag det där.. =P

Men, ringde ju förra veckan för att beställa veterinärtid för hans ettårsspruta samt att ta ut hans ena framtand som inte ville lossna och som därför växer dubbelt med den nya. Vilket innebär att dom ville söva honom och på så sätt ta ut tanden. Jag tänkte inte så mycket på hela den här sövande delen, utan tänkte att det kan ju va bra då tanden sitter rätt rejält, och hans tänder är ju så små. Dessutom känns det som att det gö mindre ont för honom om han blir sövt, mentalt det där... =P

Snackade med mamma idag, hon har jobbat många år inom veterinäryrket förr, dock inom labbavdelningen, men hon blev jätteförskräckt över att de skulle söva honom. Hon ville följa med för att diskutera alternativ till sövning då man tydligen inte ska söva så små hundar om det inte verkligen behövs. Speciellt raser där hundarna naturligt har väldigt lite fett då det är stor risk att de inte vaknar igen.... KUL! Nödvändigt att säga det lixom, nu kommer han ju inte dö, de skulle dom ju inte låta hända, eller göra så att den risken finns för att ta ut en tand.. men ändå.

Stackars smuttis....



Malle - det går nog bra det här...

Kommentarer
Postat av: Marre

Hej! Nej det är inte alls bra att söva mindre hundar, du vet ju hur många tänder jag var tvungen att ta bort på Armani, och där räckte det med lokalbedövning och någon annan bedövning, nu minns jag inte vilken det var, just för att man inte ska söva mindre hundar. Så håller med din mamma, du bör diskutera detta med veterinären. Kram Marre

2008-10-22 @ 11:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0