Skönhetstips # 47...

Har suttit och lyssnat på en massa gammal musik... Sjukt kul.. Massa minnen. Men samtidigt finns det en människa som jag saknar jättemycket. Skumt egentligen, men men han har fastnat på nått sätt!
Haha, john legend... minnen minnen.

Ska i vart fall bjussa på ett skönhetstips, självklart!

Skönhetstips # 47; Snygga naglar...

Att ha snygga naglar är för mig personligen sjukt viktigt, sen att de ser ut som en påse skit just nu hör inte hit.. =P
Man kan göra så mycket för sitt utssende genom att ha fräsha naglar, de behöver inte va långa eller målade i nån speciell färg.

Se alltid till att ha filade, jämna naglar, fina fräscha nagelband, och kanske nått glansigt lack på.

Vissa måste kanske anstränga sig lite mer, man kanske har spruckna naglar, naglar som delar sig, blir missfärgade osv. Då finns det skitbra behandlande "lack" att köpa som fungerar suveränt som en liten behandling under ett par veckor. Dessa lack brukar kosta mellan 100 - 150 Kr.
Jag själv testade ett nageluppbyggande och stärkande lack för nått år sen, och shit va mina naglar blev starkam, behövde typ motorsåg för att klippa dom.. =P

Lacken hittar du hos de vanliga kedjorna, Kicks, Åhlens osv... Mavala och depend har de bästa, av de jag testat i vart fall.
Många tror att det inte går att göra nått åt dessa problem, men det är både billigare och enklare än man tror.
Sen kan man själv förebygga lite genom att sköta sina nagelband ordentligt, är oftast där de flesta nagelproblemen börjar.
Se till att de inte är torra, spruckna eller såriga. Och om de behövs, dra tillbaka dom lite och klipp för att få en fräsch look. Var försiktig bara så att du inte skadar dom!

Alla handbehandlingar blir bäst om man börjar med ett litet handbad innan för att mjuka upp och se till att allt är rent. Låt händerna vila i varmt vatten, använd gärna nån eterisk olja i, i ca. 15 min.



Bild: google.se

Haha, alla brörjade skriva till mig på msn samtidigt, detta inlägg tog typ en miljard år att skriva.. och blev avbryten, så blev ett litet halvseriöst inlägg nu.. =P

Malle - ska gå och hitta hunden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0