Skönhetstips # 42...

Haha, efter frukosten gick jag och la mig i sängen för att mysa lite med Bossen... Jag somna självklart och sov till halv två... Suck!

Tänkte bjuda på ännu ett skönhetstips...

Skönhetstips # 42; Kevyn Aucoin

Finns många superbra makeupartister där ute, men det finns en liten skara som utmärker sig mer än andra. Som rankas som några av de absolut bästa. Kevyn Aucoin är en utan dom. Finns inte en enda kändis som han inte har sminkat!

Kevyn föddes och växte upp i Luisiana. Där växte han upp med sina adoptivföräldrar och sina tre syskon.
Hans karriär började ganske tidigt då han redan som 11 åring visste att makeupartist var yrket för honom!
Hans första modeller och försökskaniner var hans syster Carla. För att dokumentera sina verk lånade han hans pappas kamera, och detta ledde senare honom även in på fotografyrket. Sina ideer fick han från hans ständigt växande samlig modemagasin. Men det var inte bara smink som fashinerade Kevyn, även hår och kläder hade en stor roll i hans skapande.

Till slut började Kevyn bli upptäckt av diverse bransch folk, och efter det fanns det inget stopp på hur stor han blev. Förutom att ha sminkat och blivit bokad av alla sorters kändisar, givit ut tre böcker så har han synts i tv ett flertalet gånger.
Många har sett honom spela gästrollen som Carrie Bradshaws personliga makeupartist i serien Sex and The City.

Det som alltid har utmärkt Kevyn och som gjort honom känd är för hans motto "Att det handlar inte om att sminka folk vackra, utan att med hjälp av smink få folk att förstå att de är vackra och duger som man är". Detta motto gjorde honom till en av historiens mest välbetalda makeupartister.

Hans tre böcker "Face forward, Making Faces och The Art of Makeup" är ett gäng superbra böcker. Mängder av makeovers, makeupstilar berättade och illustrerade. Allt på alla våra favoritkändisar. Tycker man om smink, är detta verkligen tre böcker man bör ha hemma!
Jag har tyvärr bara 2 utav dom. Men bläddrar ofta i dom och inspireras och får ideer.
Sist men inte minst, så har han ju självklart sitt egna sminkmärke!

Tydligen, och detta var något jag fick reda på nu när jag gjorde lite extra research om honom...

Kevyn diagnostiserades med en slags hjärntumör, en tumör som han haft större delen av hans liv men aldrig riktigt upptäckts. Tumören upptäcktes först i september 2001.
Kevyn dog den 7 Maj 2002 av lever och njursvikt.

Jag mår faktikst illa av att skriva detta, han var vekligen en av de absolut bästa makeupartister vi haft, Finns ingen annan med den meritlistan eller me de klienter som han haft, detta uppnått av en pojke som aldrig utbildat sig utan som började sin karriär med endast ett läppstift i handen hemma i sitt barndomshem.
Vi har verkligen förlorat nått stort, jag hade velat se så mycket mer av honom, men jag får helt enkelt vara glad för det arv han gett oss, för det är verkligen inget dåligt sådant!

    
 

 


Hoppas att ni fått upp ögonen för denna underbara makeupartist!

Malle - dags att ta tag i lite mail... dock lite avslagen nu då...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag beställde 2 av dom böckerna förra veckan, ska bli kul att få hem dom. Jag utbildar mej just nu till make up artist & lärarna pratar mycket om dom böckerna. :)

2008-11-18 @ 19:17:38
URL: http://anaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0