Fy fan vilket kaos...

Som ni vet skulle ju mina föräldrar till Mauritzius idag...

Hade förbeställt en taxi från Knivsta Taxi (don´t people, DON`T). Den skulle ha kommit 20.30 så att de skulle hinna till arlanda till 21 för att möta de andra och för att ha god tid till att checka in till kl. 22 då checkin-disken stängde.
Klockan blev 20.35 och ingen taxi... Mamma, som har ganska lätt för sånt, börjar bli lite smått hysterisk. Ringer axibolaget som säger att det har blivit nått fel med deras datorsystem men att de pratat med honom och att han precis lämnat dom för att åka till oss.
Ytterligare 10 min går och klockan blir kvart i. Vi ringer igen och vi får nummret till killen i taxin. Ringer honom och han säger att han är ute på annat uppdrag då taxin tydligen hade blivit avbeställd av "någon" kl. 20.27. Men han säger att han kan skyna sig ut hit till oss och lovar att han är där inom 5 minuter.
Ytterligare telefonsamtal till växeln, där de fortfarande påstår att de snackat med honom fem över halv och att han då bara var försenad.
Klockan blir 21.00. Mamma och pappa är skitförbannad eoch ringder snubben igen och frgar vart i helvete han är då han för 5-10 min sen lämnade knivsta station (ca. 3 km från oss). Nej då var han tydligen vid centralen i Uppsala ??!!!
Alltså ca en kvart, minst, från oss. PANIK PANIK PANIK!!!

Slutade med att mamma och pappa 21.05 kastar sig i bilen och får själva köra till Arlanda. De ska alltså på 55 min hinna åka 2,5 mil, ta sig till långtidsparkeringen, parkera, ta sig till terminalen och hinna checka in... JA... vi får ju se hur det blir med den saken!!

Fyyyyyy fan va dålig stil av KNIVSTA TAXI, jag hörde tjejen i växeln, hon blev sjukt otrevlig och började nästan skrika, killen I taxin skyllde på allt och alla, plus att de till sist vägrade svara alls i växeln.

När folk bokar en taxi till Arlanda då dyker man fan upp, och om det skulle avbokas ja då dubbelkollar man fan så att det stämmer.
Kan säga att det där har hänt mig flertalet gånger då jag ska ner till stationen med, trots att man säger att man ska med ett tåg så är dom skitnonchalanta!

Men jag känner ju min pappa, så de där taxibolaget kommer med största sannorlikhet inte bara behöva betala långtidsparkeringen... :P

Nu när lugnet åter lagt sig här hemma så ska jag se klart på desperate housewifes och sen blir det ett par skönhetstips innan läggdags!

Malle - jävla bolag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0