Fråga till alla hundägare...

Bossen hatar ju snö, mest för att han typ fryser ihjäl så fort han kommer ut, han får ont i tassarna.
Inte så konstigt me tanke på hur liten han är, lär inte ta många minuter innan han är helt genomfrusen.
Tröjor, och fodrade täcken har jag, det är inga problem, men vad gör man åt tassarna!

Finns ju massa skor osv, men där går min gräns. Sätter inte skor med karborrband, snörning osv på min hund. Kläder har han för att inte frysa, inte för att var gullig och nån knähund.

Är det någon som vet nått ställe där man kan köpa som typ sockor eller nått till småhundar?

Funderar på om jag ska be mormor sticka nå form av sockor som man kan knuta fast me nån liten knut... Känns lite mer djurvänligt än rediga skor med massa bling-bling detaljer... För som det är nu går han inte mer än ett par meter varje runda. Han är ju jätteuttråkad....



Bossen i hans fina blåa huvtröja.. Han älskar att sova i den... =)

Vore snällt om någon kunde ge lite tips... Vill ju att lillen ska kunna gå och ut gå ordetligt.. Att få honom att leka i snön kan man ju lika gärna acceptera att det aldrig kommer hända... =P

Malle - stackars min bäbis..

Kommentarer
Postat av: Daniella

Hej Malin,



Haha...förlåt att jag skrattar men jag känner igen det där, dock inte med skor och snö men med jacka.

Min Laila ser inte riktigt klok ut när vi är ute och går, hon "hoppar" fram i sin jacka trots att hon vet att hon fryser sin lilla Shih Tzu rumpa av sig om hon inte har den på sig.

Så jag blir avis på dig att Bossen inte protesterar över Jackor och tröjor...

Jag vet att det ska finnas skor som skyddar mot kylan med dragsko.

Sen finns det en jätte bra salva som skyddar mot isbildning/kyla ( uneversalsalva även till mig! ) stinker dock tjära men går ju bort.

Den finns att köpa på Zoo affären och kostar 75 Spänn. Den är skitbra!

Rapportera gärna!



Kram Daniella

2008-11-27 @ 02:10:02
URL: http://baradani.blogg.se/
Postat av: Daniella

Hej igen,



Kan försöka ta reda på vart dom säljer skorna om du vill.



Dani

2008-11-27 @ 03:08:11
URL: http://baradani.blogg.se/?tmp=27030039
Postat av: Daniella

Hej igen,



Kan försöka ta reda på vart dom säljer skorna om du vill.



Dani

2008-11-27 @ 03:08:20
URL: http://baradani.blogg.se/?tmp=27030039
Postat av: Daniella

Hej igen,



Hoppas allt är bra med dig och Bossen i detta skitväder, jag blir vansinnig på detta!

Dom här skorna med dragsko har funnits på zoo ute i Bromma men är tillfälligt slut. Jag var där idag och köpte laxolja till Laila och då frågade jag för jag kom på igår att det var där jag hade sett dom. Du vet det där stora nya zoo't som öppnat.

Tjejen sa att det ändå var att föredra skor med kardborreband eller dragkedja då dom sitter på bättre. Morr!

Jag hittade dessa och dom verkar ganska ok, kolla in : http://www.hundkiosken.se/Shop/Index.php?sArtId=301



Annars så kommer dom ju att få in skorna och det måste ju finnas fler än dom som säljer dom.



Jag har inget problem med att få på Laila jackan eller tröjan men däremot så fort hon har något på sig som går ner en liten bit på benen så hoppar hon fram, eller haltar...ibland kan jag bli lite irriterad på henne för det är ingenting som sitter åt, klämmer eller gör ont. Suck!

Hur länge brukar du vara ute med Bossen när det är vinter?

2008-11-28 @ 00:53:36
URL: http://baradani.blogg.se/?tmp=27030039

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0