Valborg 2008...

Igår var det alltså valborg... Tog en liten sovmorgon, gick ut med hunden, käkade frukost och fixade iordning mig lite. Sen blev det dags att dra ner på stan en sväng, närmare bestämt ekonomikum. Tänkte att jag skulle åka ner 2-3 timmar för att sen åka hem till vovven igen. Väl där möttes jag upp av hela stora gänget. Det var riktigt kul att träffa dom. Alltid lika trevliga att umgås med. Mindre kul att träffa andra, men det får bli en annan historia, ett annat inlägg nån gång i framtiden. Just nu... nej nej.
Satt där i vart fall. Blev ganska på lyret, njöt av solen och gott sällskap.
Åkte hem för att ta hand om lilla doggen. På vår promenad så träffade jag på Mr. P, skoj skoj. Var ett tag sen jag pratade med honom. Diskutionen hade väl kunnat handla om roligare saker, men hey...
Syrran och Mr. J kom förbi, dock bara en snabbis men bättre än inget. Hann även sova typ en timme. Hade världens huvudvärk som inte riktigt ville ge med sig trots alvedon. Tror de va att man satt ute i solen i tre timmar och drack osv. Man är helt enkelt inte van.

Sen kom ett gäng hit för att grilla lite. Alla var ashungriga. Mannen i gänget fick sköta grillen och se till att allt blev tillagat så som det skulle. Var en hel del som skulle ha kommit som inte kom. Vissa drog hem för att de va för trötta eller fulla, andra drog på studentfest osv. De skulle nog ha kommit om jag hade ringt, de flesta hade redan bestämt att komma.... men jag orkade helt enkelt inte med folk. Jag var cp trött. Min huvudvärk var INTE att leka med heller... Så grillgänget drog vidare till en korridorsfest, jag stannade hemma med vovven och slängde mig i sängen framför tvn och njöt av att få ta det lite lugnt.


Idag har jag varit på Plantagen med mamma och skaffat lite blommor och kryddväxter till balkongen. Har inte riktigt planerat dom än ska göra det imorgon.. slänger nog upp en bild sen.
Följde med hem till Knivsta för att låta lilla råttan springa av sig lite och för att få lite mat, räkningar betalda osv.. :P

Nu ska jag bara slänga mig framför tvn med lite chips och dipp, har fortfarande huvudvärk, den måste vi ju försöka bota.

Malle - ännu en valborg avklarad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0