Mina personliga favoriter...

Tänkte jag skulle visa er några utav mina favoriter ut Mist´s sortiment... Finns egentligen många många fler.. men tänkte visa er de bästa...

Först ut några vanliga matta skuggor... Håller mig mest till de matta skuggorna när de komemr till de vanliga skuggorna eftersom jag oftast väljer vibrations, eyedust eller glimmers när jag vill ha skuggor med lite skimmer i. De vanliga skuggorna med skimmer är riktigt snygga dom med, men men.

  


Dessa skuggor finns i matta som såväl skimmrande färger. Ca. 220 st olika färger...
Några av de roligaste färgerna, använder dom ofta när jag gör lite mer extrema sminkningar. Dessutom är dom bra att blanda med lite vatten och använda som ansiktsfärg om man vill ha en exakt nyans...

Sen har vi våra colour vibration, det är som en vanlig skugga bara att de är "marmorerade, alltså fler färger i en och samma skugga. Så den slutgiltiga färgen blir en blandning av färgerna i skuggan. Alla skuggorna har ett jättefint skimmer i sig och färgerna är helt klockrena. Använder mig nästan bara av dessa färger nu fär tiden.

  


Av dessa färger finns det ca. 95 st olika färger.

Sen har vi en annan välanvänd favorit, nämligen eyedust. Älskar det fina glittret som är i skuggorna. Dom är otroligt populära, och finns i ca. 65 olika färger...

  


Många tror kanske att det är svårt att jobba med lösa skuggor, men jag tycker faktikst att det är lättare. Om man jämt råkar få mer än hälften av skuggan på kinden så lägg ett ganska tjockt lagr med löst puder där. Det fångar upp skuggan och du kan lätt borsta bort det eller glitter utan att det sätter sig i resten av makeupen.

Nu kommer vi till några sjukt roliga grejer, nämligen glimmers. Dessa kan man lägga i en mer extrem makeup, som ögonskugga, som eyeliner, använda i håret, som dekoration på naglar, ja you name it!

  


Finns i ca 120 st olika färger. Dessutom är det 3 olika storlekar på glittret, de på bilden är den lilla storleken och den svarta i mellanstorleken.

Dessutom har mist en heel del bra borstar. Alla i äkta hår. Det går verkligen inte att jämföra att jobba med äkta hår och syntet. Det är sån otrolig kvalitetsskillnad.
Här är några av mina favoriter...

  


Är det något som jag älskar att använda på mina fotosessioner så är det fransar, mycket och många... :P
Finns en uppsjö av olika fransar... detta är några av de jag använder mest... finns en massa nyamed fjädrar och men de har jag tyvärr inte hunnit beställa in än..
Finns ca 25 olika modeller...

        



Sådär... några av mina favoriter... måste fortsätta jobba nu.. taataaa

Malle - delar med sig av sina juveler...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0