Jaha.... =/

Jaha.. nu har jag ju äntligen fått mitt godis.. nu är jag inte sugen längre.. Suck.
Va likadant dagen efter valborg, var grymt cpsugen på chips.. idag en vecka senare så slängde jag typ en fjärdedel av påsen som fortfarande var kvar. Notera att den stått framme så är inte så att jag kunnat glömma den.

Just det dom bytte lås här idag. Ska ta kort och visa sen.. Jag är INTE imponerad. För det första var det typ det fulaste låset jag någonsin sett. Sen för det andra så verkar de ha bytt ner sig rejälvt vad gället säkerhet.
Ett vanligt lås står ju ut kanske en halvcm eller så (på utsidan av dörren), men de här står ut kanske 2 cm, min första tanke var att det är ju bara att dra en slägga på det där så var det låset borta och ur funktion. Sen har dom tagit bort den här skyddskåpan som sitter över den här vridgrejen på insidan av dörren. Den sitter ju där för att man inte ska kunna gå in genom brevlådan (finns tydligen bra annordningar för det) och vrida på den som man normalt behöver göra ett varv för att låsa upp.
Ok, vi jämför den där vridsaken med en klocka. När den är upplåst eller låst så står den lite som den vill, men man vrider den ett helt varv för att låsa/låsa upp. På det nya låset så står den som att klockan är hel om det r upplåst. Ska man låsa så vrider man bara till 10 över så tar det stopp. Ska man låsa upp så vrider man till 10 e, sen till prick. Själva vridgrejen är lätt att vrida så den måste ju va skitlätt att vrida på med hjälp av en sån där.
Dessutom så glappar dörren lite nu, går att (när den är helt stängd) vicka på den säkert en cm, den sluter inte alls tätt. Så nu hör man ännu bättre vad som händer i trapphuset. Nä fattar nada.. jag vill ha tillbaka mitt gamla lås! Och det är nu...
Just det, när jag skulle låsa så vred jag och vred, hörde aldrig att det låstes. Så tog ut nyckeln, och kollade, visst det var låst men ska man behöva kolla varje gång att man faktikst har vridigt tillräckligt många varv för att det ska vara låst??

GAAAAAH... fan va sur jag blir.

Nu har jag fått avreagera mig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0