I Sanningens ögonblick del. 2...

En grej till när jag ändå är lite upprörd... :P

Skrev ju lite om programmet I sanningens ögonblick för ett par dagar sen. Satt och kollade på det idag igen.
Kom på en sak, som irriterade mig ganska mycket.
Alla som deltar vet ju om att det gäller att avslöja pinsamma, dumma saker om sig själv. Som kan skada såväl en själv som sina nära och kära. Det ställer alla upp på, och alla vet väl redan innan dom söker vad som kan komma att avslöjas om en.

Allt man ska göra är ju att svara sant på alla frågor, så får man en halv miljon kronor. Svarar man fel så förlorar man allt, om man inte stannar.
Så tekniskt sett så borde ju alla som vill avslöja allt om sig själva vinna 500 000 Kr. Men det har ingen gjort hittills. För ingen vinner ju på att ljuga. Du kan ju inte ljuga för då blir svaret falskt och du åker hem utan pengar, och då avslöjas ju saningen i alla fall. Du kan helt enkelt inte komma undan den pisamma situationen genom att ljuga dig ur den.
Det dom klarar sig på för att slippa betala ut dessa pengar till alla, är att de har tolkningsbara frågor. Det kan tolkas olika beroende på vem som svarar på dom.

image225


Jag tycker hela programidéen är lite skum... är det bara jag som tycker att varenda jävel borde gå därifrån med full pott??

Malle - förstår inte riktigt...

Kommentarer
Postat av: chasmine

haha det tvprogrammet är skit braa!! :D

2008-05-11 @ 16:26:21
URL: http://chasses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0