Dagens jobbmakeup...

Sådär.. nu har man fått sovit en timme, tagit en dusch och fått på sig lite nytt fräsht smink. Blev i brun ton idag.. Lite halvstarkt så där...Självklart så fotade jag ju skapelsen... tänkte berätta vad jag använt och hur jag målat...

    


Ush blir så dåligt när man fotar sådär.. ser alltid mer naturligt ut än vad det är. Plus att jag hatar att vara med på kort sådär.. men vad gör man inte.

Började med att smörja in ansiktet, mycket viktigt ser ni.
Låt det sjunka in i huden ordentligt. Annars blir man lätt glansig. Börja med en consealer som är i rätt ton till din hudfärg (alltså 1-2 nyanser ljusare än din hudton), jag använde mig för tillfället av en superfoundation från mist, Oyster heter den. Min consealer är slut nämligen.
Som foundation och puder använder jag ett pressat puder, även det från Mist (well not a surprise ey?), super silk powder nr. 2.
La en lätt rosaaktig rouge, Spring heter den och kommer från, trumpetfanfar.... MIST!
På ögonbrunen använde jag Mists browshade, nr. 3. Kommer aldrig sluta använda den, det är en av de bästa uppfinningarna i världen.
Skuggorna jag använde är två stycken från en trippelskugga från Rimmel, 621 Orion. Använde den ljusaste och den mörkaste skuggan därifrån. Sen la jag även en extra highligheter i form av Hmm.. mauritsius tror jag den heter från Mist.
Jag la först ena highlighten över hela ögonlocket, samt en smal linje under den undre fransraden. Sen la jag lite utav den andra lite i böjen, under ögonbrynet.
Den mörka skuggan la jag sen i globlinjen hela vägen och skuggade ordentligt. Alltså har jag ingen mörk skugga på själva ögonlocket som man brukar. Hmm.. förstår ni vad jag menar?
Lägg på mascara.
Sen ville jag ha lite "bleka" läppar så la på lite av Mist nr. 150. Och Voila...

Nä nu blir det lite mat....

Malle - sminkad och klar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0