Nu slänger jag snart in handduken...

Är hemma i knivsta nu. Hade lite besök när jag kom hit, så det innebar att jag fick vänta på maten. Men va ju trevligt att träffa dom. När dom åkt så tänkte jag att fan va nice äntligen lite käk. Det var bara det att mamma ville att jag skulle göra pannkaka till mig och brorsan. Själv skulle hon och pappa ha fisksoppa, som jag gärna ätit, men hade ändå fått laga pannkakorna. Så fick bli det för mig med. Min bror är ju i den här monsterväxtfasen som de flesta tonårspojkar går igenom. Så han äter ju sjukt mycket plus att det jag fick ta en ganska liten stekpanna. Vi har ju sjävklart flera, men för att kunna steka supertunna pannakor enkelt så vill man ha en som är lätt, låga kanter osv. Och vi har två sådana, en normalstor och en som är hälften så stor som en vanlig. Den normalstora bärjar beläggningen att bli dålig på, alltså inte ett bra alternativ om man vill steka pannkakor. Så fick bli den lilla... Ja, det tog sjukt lång tid (1 timme och 20 min för att vara exakt) att steka pannkakorna, och det blev strax över 40 stycken. Alla gick åt dock. Jag tog de sista 10. Blev ju gott i vart fall!

Sen har vi mest legat o lökat framför tvn. Kollade först på Vad blir det för mat med Per Moberg. Jag diggar det programet. Han gör riktig mat, god mat. Han gör mat på det sättet som mat skall göras. Med smör, grädde, mycket kött osv. Han är en jäkligt charmig person tycker jag. Han bjuder på sig själv. Inte en massa omtagningar. Hans tabbar och grodor dom är med. Programmet är äkta, osminkat.
Programmet har fått ganka mycket kritik för att han är svettig och så vidare. Jag "gillar" det. Första säsongen var inspelad under sommaren, man står i ett varmt kök, men har lampor och sånt för att det ska bli bra ljus när man filmar och så vidare. Det blir varmt. Jag har vart bland sådana lampor. De alstrar sjukt mycket värme.
Men.... I like it, i like it a loooooot..



Bild: tv4.se/recept.nu

Sen kollade vi även på Gordon Ramseys kitchen nightmares, blev en jäkla massa matprogram I know, men det är roligt att kolla på. Även detta är ett bra program. Jag diggar Gordons som fan, han är så jäkla oförskämd så det är inte sant. Men hey, det måste ju fungera. Han lyckas ju ändra på de han möter och han är ju jäkligt bra på det han gör. Det är ingen hemlighet. Däremot så blir man ju lite äcklad. Att dom kan ha det så i köken. Fast tror att det är vanligare än man tror, även här i sverige.



Bild: Kanal5.se

Alla dessa matprogram fick sätta stop för dagen. Imorgon kommer syster och Mr. J hit. Vi ska ha våran påskmiddag imorgon eftersom jag inte kommer vara här hemma på lördag. Sen blire jobb på kvällen.... Suck!

Natti natti alla....

Malle - 1st pancakemaker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0