Makeup för kvällen...

Kom ju på att jag tog kort på min Makeup för kvällen... är typ samma som på dan fast lite mörkare, fast fortfarande ganska naturlig. Hade tänkt göra en mer avancerad sminkning men kom på att jag tappade min mascara i golvet i morse (jippie), så därför fick det bli en mer naturlig där man inte behöver lika mycket fokus på fransarna. Men lyckades lägga på lite mascara i vart fall.

  

Jag vet jag ser inte överdrivet glad ut.. men är ju lixom inte mig jag skall fota utan maken... 

Anyhow, Detta har jag använt:

Superfoundation, Oyster från MIST
Transparent puder från MIST
Browshade nr. 3, MIST
Rouge, Spring, MIST
Trippelskugga, kommer inte på namnet, LUMENE
Mascara, svart, MIST

Först la jag självklart basen, fixade brynen osv. När det kom till skuggorna la jag först en highlight över hela ögonlocket samt i en tunn linje längs med undre fransraden.
Efter det la jag den ljusbruna skuggan på halva, yttre delen av ögonlocket, upp till globlinjen och skugade alla kanter noggrant.
Till sist tog jag den mörkaste, i detta fallet, bruna skuggan och ja längs ut, ungefär en tredjedel av ögonlocket upp till globlinjen och skuggade alla kanter ordentligt. Jag valde att inte använda eyeliner eller kajal på grund av att jag ville ha det lite mer naturligt plus att jag inte hade allt för mycket tid på mig.

Det var det gott folk...

Malle - tipsar på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0