On request...

Fick en fråga för ganska längesen vad jag använder för regöringsgrejer till ansiktet. Och självklart ska jag svara på det, har bara glömt bort det, så kommer liiite sent. Men hey, bättre sent än aldrig.

Jag använder lite olika, växlar mellan två olika märken. Fast nu var det längesen jag bytte mellan dom så..

De jag brukade använda mycket förut var Mist´s produkter (hwo figured...). Dom kör på ett 3-stegs regöring. Eyemakeupremover (220 kr), cleansing Milk (260 Kr) och tonic (260 Kr). Faktikst riktigt bra produkter. Dyra men dom är dryga så räcker länge. Dessutom är dom vädligt lätta att använda och det går snabbt. Dessutom behöver man inte vatten.
Dessa produkter passar till alla olika hudtyper.
När jag använder deras krämer så använder jag deras Ultra Active Cream (480 Kr) och eyecream (260 Kr).

Innan jag började använda Mist´s produkter så använde jag mig utan en annan serie, nämligen Aco´s serie från apoteket. Även de väldigt bra produkter. Började använda det igen när Mist`s produkter i stort sett var slutsålda i butiken samtidigt som jag behövde fylla på lite i badrumsskåpet. Därför blev det till att köra på gammla vanor.

Aco´s serie finns i mängd olika produkter. Jag använder mig av:

Rengöringslotion:
Finns som parfymerad och oparfymerad. Jag använder den oparfymerade för normal till torr hy. Kostar ca 35-40 Kr.
Billig, skonsam, dryg och bra.




Ansiktsvatten:
Ansiktsvatten är något som jag inte kan leva utan. Borde inte någon göra för övrigt. Detta ansiktsvatten är jättefräscht och bra. Kostar även det ca 35-40 Kr.



Ansiktskräm:
Använder en för dagen och en för kvällen. Även dessa för normal till torr hy. Kostar ca 75 Kr/st. Finns även en ögonkräm, någon som jag tyvärr inte köpt än. Fy på mig... använd ALLTID speciella ögonprodukter!

    


Läppar:
Att återfukta läpparna är jätteviktigt. Och finns, enligt mig, inte något som slår försvarets hudsalva. Även det finns att köpa för en billig penning på apoteket.



Så där har ni svaret på mina morgon och kvälls-skönhetsrutiner.

Malle - Mer fukt åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0