Nordea... va ska man egentligen säga...

Ni som känner mig vet att jag blir fly förbannad bara av att höra ordet Nordea... Jag ryser in i benmärgen av ilska mot banken, de som jobbar där o allt som har med den att göra!

Jag har tyvärr bankhelvetet både privat och till företaget. Någon som jag ska ändra på i båda fallen. Har lite affärer ihop med Ösgötabanken (Danskebank) privat, tänker flytta över allt dit. Där funkar allt perfekt, dom är trevliga, smidiga, ja hela köret...
Till företaget har jag inte riktigt bestämt mig än.. men lutar kanske åt swedbank, MEN, har hört att dom ska va ganska jobbiga mot sina företagskunder med, men den banken ligger iofs 20 meter från min butik så kan vara smidigt.

Nordea då.. varför tar jag upp dom nu... jo för att dom åter igen varit IQ fiskmås i mitt sällskap vilket gjort mig en aningens cranky....

För att ta en händelse innan denna först... Nordea har ju bytt inloggningssystem för deras internet tjänster. Så dom har annoserat om den på deras hemsida i typ ett år, och helt plötsligt dimper den nya inloggningsmojängen ner i min bevlåda. Men se där tänkte jag, så där efter över ett år av väntan. IIngen sm helst bruksanvisninge så långt ögat kan nå. Men visst hur svårt kan de va tänkte jag.
Med följde en usbkabel med en passande del som skulle in i denna lilla dosa. Och eftersom det inte fans någon "Så här gör du" lapp eller nått så stoppar jag in ena delen i dosan, den andra i dator. Vad annars ska man med denna kabel till tänkte jag, och förmodligen så många med mig....
Ingenting funkar, det är bara massa krångel och jag kommer inte in på min banksida. Testar att använda mig av gamla koder, men eftersom dom skickat den där till mig så gäller dom inte längre... Jaha... ringa till Nordeas kundtjänst. Jag har varit med förr och man kopplas bara runt i cirklar. Så tänkte först, skitsamma för man kommer ändå ALLDRIG fram. Ringer ändå, var vekligen tvungen att komma in på min banksida. Får faktikst tag i en dryg kärring där (har faktikst ALDRIG bemötts av en trevlig person någonsin på nordea, har träffat en herrans massa folk). Hon blir jätteupprörd och idiotförklarar MIG för att jag satt i kabeln, och det fick man ju verkligen inte göra, den skulle minnsann inte användas, det stod klart och tydligt i bruksanvisningen!
Men du lilla tanta! Det fanns ingen bruksanvisning.... Och när jag så fint påpekade det så blev hon så jävla from i käften (ursäkta språket, men blev en aningens förbannad igen här... ).

Anyhow... den diskutionen pågick ett par minuter sen var jag förbannad i en del dag.

Idag då... dom har gjort om sin hemsida. Förstår inte riktigt varför. Men men... i högra hörnet finns som innan inloggningsuppgifterna. Du kan välja mellan privat och företag. Jag trycker på rullmenyn för företag, ser att överst så står det inloggningstjänst. Klickar in där. Väljer att logga in med engångskoder (har ännu inte fått mojängen till företaget, funderar på att använda kabeln igen och sen ringa kundtjänst för att det inte fungerar). Knappar in allt som vanligt, klickar på logg in... FUNKAR INTE... nähä, testar två gånger till, funkar ej. TÄnker ska jag testa en gång till, låser sig ju efetr tre felförsök. Men tar en chansning och testar, funkar ej, men blockas inte heller. Jippi... jag måste ringa till kundtjänst.
Ringer och förklarar, hon säger med dryg röst, du har ju gått in på heeeelt fel sida. Jaha? så hon guidar mig över telefon till den rätta sidan.
Tillbaka till förstasidan, klicka på rullmenyn, klicka in på företagstjänster och däääär skulle man klicka in. ÖÖÖÖHH????
Ja frågade då så smått varför det fanns en länk som hette inloggningstjänst som förut när det inte är den man ska använda. Och varför finns alla inloggningsrutor kvar. Ja det kunde hon ju inte svara på, men hon kunde i vart fall stolt berätta att telefonerna gick varma sen dom gjorde ändringen och att ingen förstod hur dom skulle logga in...

BRA DÄR NORDEA!!
Ni blir ju bara smartare och smartare för varje dag som går..... GRATTIS!!!

Malle - Ja du... va fan ska man egentligen säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0