New York...

Imorgon bär det av till New York för mamma, sis, bro och bro´s kompis Mr. F. Kul kul...
Är första gången för alla utom brorsan. Han älskar ju The big apple. Han skulle egentligen ha vart där på språkresa där just nu, men den blev inställt på grund av för få anmälningar. Trist trist, han hade sett fram emot det i flera månader. Men nu får han ju åka några dagar i vart fall. Språkresan kan han ju göra nästa år.

Så har suttit i telefonen och tipsat mamma och sis om restauranger, fik, butiker, osv osv. Jag var där i April 2006 nämligen. Så nu har de fått lite ställen som de måste gå till.

Vet inte riktigt va jag ska tycka om New York. Det imponerade inte riktigt på mig. Dels för att jag varit i många storstäder förr med mycket skyskrapor, så för mig blev det inte riktigt den där ahaupplevelsen av alla skyskrapor osv. Sen blev jag så grymt besviken på shoppingen och på "folket". Visst shoppade du skitdyrt så fanns hur mycket som helst, annars,, njaa, hade lika gärna kunnat shoppa här hemma. Och med folket så menar jag att alla va sånna "sluskar". Jag har alltid föreställt mig New York som en riktig modestad. Alla springer runt upppiffade i höga klackar osv, typ som i SATC. Men 9/10 som man mötte (oavsett vart på manhattan man var) gick runt i mjukisar, flipp-flopps och keps. Kille som tjej, ung som gammal osv... Jag ville ju se alla snyggingar, deras kläder och bli avundsjuk.
Visst är inget fel på staden i sig... men det imponerade som sagt inte på mig. Skulle jag åka tillbaka till USA, så skulle jag hellre åka till nått nytt ställe.

     

Malle - önskar de en trevlig resa till The big apple

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0