Lite sömn på det här så...

Jaha.. nu är jag hemma, och fy fan vad jag är död. Det är så grymt mycket jobbigare att jobba on set än vad man tror. Dessutom så jobbar man ju inte allt för mycket med det nu tyvärr då man jobbar i butiken... Men men nu har vi ju obegränsad tillgång till både studio och fotografer några minuter från butiken. Så nu ska jag ta tag i portfolion igen, uppdatera lite.

Gick ju och la mig sjukt sent... strax efter två kom jag i säng. Gick en stund, och så fick jag ett sms från Miss. S, henne som jag skrev om för nån/några dar sen. Hon hade skickat ett mail till mig som hon ville att jag skulle skriva. Så va bara att gå upp igen, visste att jag inte skulle kunna sova förens jag läst det. Sen blev jag ju tvungen att svara också. Så kom i säng igen efter tre, men låg vaken ett tag och tänkte.

Upp kl. 07.30, ta en dusch, fixa sig, käka frukost och börja knata ner till butiken. Packade det jag behövde ha med till studion (vårt nya sminkset som vi beställt  dit har inte kommit än) och började sen fixa syrran. Vi gjorde stora lockar. lockade med plattång. Sen blev det lila/grått smink. Fixade Miss. S som kom vid tio-tiden. Hon fick grön/grått smink och plattat hår upptupperat med volym.

Syrran och Fotografen Mr. J drog till studion för att ställa in alla blixtar och what not, jag och Miss. S (är inte Miss. S som jobbar hos mig) och köpte sallad på Cupido.
I Studion så blev det sista fixat och det börjades stylas med kläder, smycken och skor.
Först så plåtades dom med en lite vanligare kvälls/festmakeup. Sen blev det starkare makeup. Skulle ha blivit en tredje makeup, men ingen utav oss hade orken. VI sk ju fota vid fler tillfällen så vi sköt upp det. Blev måånga bilder, många kläd och skobyten. Men  bra blev det! Vi fick det vi ville ha.. så om några dagar kommer vi kunna se några av de slutgiltiga bilderna.

Gud va kul det var att få coacha igen... Var lite ringrostig i bröjan, men släppte ganska snart och alla poser ploppade upp i huvet på mig precis som förr. Härligt!!
Tror vi alla var extremt trötta... vi flummade som satan och våra djupa diskutioner handlade om Vaarfööör fåglar flyttar till Afrika under vintern. Och hurvida dom lever längre i söder än norr.... Ja, jag förväntar mig inte att ni ska hänga med i det hela.. :P

Var riktigt stressigt så hann inte ta så mycket backstagebilder, tog fyra men tre var riktigt suddiga... Min kamera ballar nog ur snart.. Bjuder på dom i alla fall.

       


Alla bilderna är tagna när de har den lättare makeupen på...

Nä nu måste jag verkligen få ta en powernap... Taataaa...

Malle - back on the set...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0