Bossen och jag är osams...

Bossen och jag är osams. Han ligger i min säng och surar under täcket för att han fått massor av skäll. Han var dum, så då åkte han in i duschen och fick sig en dusch, det var en vecka sen så det var dags. Det tycker han iiiinte om, speciellt inte om han fått skäll innan. Men men, duschades gjorde han. Sen för att vara lite extra elak mot honom så fönade jag honom. Den är han nämligen jätterädd för. Men i vintres så fönade jag honom alltid eftersom han aldrig hann torka innan det var dags att gå ut med honom igen då han var valp. Han skakar och är jätterädd. Så söt så... atthan aldrig lär sig att den bara låter. Ja menar den har ju aldrig någonsin gjort honom illa. Det är helt enkelt bara för honom att vänja sig. Kommer ju en vinter i år med. I alla fall, han försöker ju gå därifrån så jag höll fast honom mot dörren, och han skaka så mycket att hela dörren började vibrera. Och då blev han jätterädd för det med... :P

Jadu, han är söt han. Var ju likadant med dammsugaren som han varit så rädd för. Den tvingade jag honom att sitta PÅ, först när den va av, sen när den va på och sen när den va på på max. Han var självklart skiträdd. Men nu så här i efterhand så är han inte alls lika rädd för den. Han mäkte ju att den inte skulle göra honom illa, den låter bara och blåser ut luft.

Visst jag är lite elak, men gäller ju att utsätta honom för det han är rädd för så att han lär sig att det inte är något farligt.

MEN... tro inte att han hade sagt sista ordet. Jag har ju en riktigt liten djävul här hemma. Han är rätt bra på att hämnas, antingen genom att bita sönder nått han inte får, dra ut jord i hela lägenheten eller som idag... Skita i hallen... Men då fick han ju tokskäll, han började gråta (rinner en massa ur ögonen på honom, har öronen bakåt och lixom skriker lite förtvivlat), och gick och la sig under täcket och tjura. Så jag anser att jag vann den ronden. Skiten är ju bara att ta bort.... Men han är ren i vart fall.

Får se hur lång tid det tar innan han kommer och ska börja smöra... alltid samma visa. Ska komma och smöra in sig och är jättemysig, massa pussar och så ska man upp och kura ihop sig vid halsen och be om ursäkt.... :P

Malle - jag vinner alltid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0