Vissa saker begriper jag bara inte...

Ok, snälla, ingen behöver ta illa upp för detta inlägg. Jag menar visserligenvad jag säger men jag säger det ändå med lite glimten i ögat. Jag är inte så elak som jag kanske låter... =P

Jobbar ju som sagt på diverse nattklubbar. Och då får man se en heeel del männiksor. Vissa är jättesöta, vissa är mindre söta, vissa sminkar sig snyggt, andra sminkar sig.. hmm.. mindre snygg, vissa klär sig snyggt, vissa klär sig inte alls snyggt, vissa är trevliga andra är otrevliga osv. Det är så det är, vad trist det vore om det inte var så.

Men det finns en grej som jag alltid slås av när jag jobbar, eller är ute för den delen. Alla dessa tjejer som är en aningens, eller jätteövervigtiga som ska envisas med att ha dessa tajta fodralklänningar. Visst jag är för att man ska klä sig som man vill, och det är verkligen inget fel på de som är överviktiga. Men i vissa fall så blir jag så ledsen inomords.
De har en tajt, för liten fodralklänning som skär in mellan de 3 bilringarna, deras trosor är så små att man i princip kan räkna sömmarna med hjälp av konturerna som blir i klänningen. Ja menar, tycker man att man är fin då när man kollar sig i spegeln? Förmodligen, och i spnt fall, you go sister! Verkligen!
Jag tycker att "tjockisar" kan vara riktigt vackra om man ser att de trivs med sig själva. Men som vän, tycker man inte att man har en skyldighet att kanske säga att man kanske borde byta till det andra klädalternativet? Jag hoppas bara att mina kompisar skulle säga nått!

Asså, nu pratar jag verkligen om dessa extremfallen. För det är faktkst i vissa fall INTE vackert att titta på. Jag vill inte vara elak eller så, men ibland tycker jag att vissa ska acceptera att visst mode inte passar alla. Eller ta en storlek som passar sig, alla kan inte klämma i sig i en 36:a....

Nu fick jag ventilera mig om det med...  =)
Kan tillägga att jag inte känner mig bekväm i en fodralklänning då jag anser att jag är för stor.. men all heder åt de som vågar!

Malle - hoppas att man inte kliver nån på tårna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0