Ojoj, nu är jag arg!!

Ok, kom nyss hem från jobbet. Har äntligen jobbat klart med bröllopet i märsta. Visst det har varit trevligt osv, men har ju inte varit frisk och det är ju en del resande varje dag osv så är lite skönt att det äntligen är över. Fortfarande ont i tanden, har svårt att gapa och är svullen i ansiktet och kinden.

Men men, jobbade natt igår. Så lämnade Bossen hemma på natten för första gången. Släckte ner i lägenheten en halvtimme innan jag skulle gå, så var bara några smålampor på. Lämnade även lilla tvn på för att han skulle få ha lite ljud på. Så gick, ställde mig en våning ner, och visst han skällde några skall 4-5 stycken va tyst ett par minuter och sen kom ett par skall till, sen hörde jag inget mer. Så gick till jobbet. Då var klockan kvart över 10.
Kom hem strax efter kl. halv 4, ställer mig och lyssnar lite i trappuppgången. Inget ljud, han var tyst. Stod i ett par minuter. Men när jag öppnade dörren då ylade han och skällde lite för att han var glad att jag kom hem, hade ju varit borta i 6 timmar.

Mötte min granne i trappuppgången i morse, han sa inget om att han skällt eller så så antog att det varit tyst.
Mötte min andra granne nyss, hon var skitsur, för min hund hade minsann skällt HEEELA natten. Ja sa då, oj då det var inte bra, men testade att lämna honom själv hemma för första gången igår. Berättade att jag stått och lyssnat både innan jag gick och när jag kom hem men inte hört ett dugg. Frågade om han skällt HELA tiden, eller om de var då och då. MEn hon kunde inte riktigt ge nått konkret svar, men återkom hela tiden till att han skällde vid halv 4. Och att det var så tröttsamt att HELA tiden behöva sitta och lyssna på att han sitter här hemma och skäller.

Då orkade jag inte för jag hade fan loskat människan i facet.

1... Jag har inte min hund hemma på dagarna, han är med mig på mitt jobb 6 dagar i veckan, och resterande tid är jag hemma med honom i princip hela tiden. Så 60 % av tiden är han på jobbet, 30 % av tiden sover vi eller är med mig... så det finns 10 % av tiden kvar...

2... Jag har ALDRIG någonsin lämnat honom skälv efter halv tio förut, aldrig heller tidiga mornar eller ens förmiddagar.

3... Jag lämnar aldrig honom långa stunder. Lämnar honom när jag går och handlar, går och köper godis, går till solariet, är ute ocg springer osv... Möjligtvis att jag lämnat honom NÅN gång för att jag åkt iväg och lunchat, fikat osv...

4... Hör honom i stort sett aldrig när jag går, för han bryr sig inte, oftast väljer han själv att vara hemma. Han kommer helt enkelt inte till dörren, han går och lägger sig. Likaså hör jag honom i 95 % av fallen inte när jag kommer hem, spelar ingen roll om jag varit borta 20 min, 1 timme eller 4... Han är i princip alltid tyst. Om han skäller så börjar han skälla när jag håller på med nyklarna utanför dörren.

NÄR ÄR DET HAN STÅR OCH SKÄLLER HEEEEELA TIDEN!??

Jävla kärring... Ingen annan har klagat och om han nu skulle ha stått dag ut och dag in och skällt så hade fler klagat, den trevliga tjejen under mig som så gärna vill passa honom hade sagt nått, för henne träffar jag då och då, och vi brukar prata om honom. JÄVLA BULLSHIT... och det gör mig sååå arg.

Malle - blir så less på folk...

Kommentarer
Postat av: sarah

trevlig blogg du har :)

2008-07-28 @ 16:30:48
URL: http://sarahsglitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0