Fördelen med bloggar...

Jag tycker egentligen att bloggar kan vara rätt irriterande. Eller kanske är fel ord, men det har exploderat så mycket att folk idag inte längre tillåts att ha ett privatliv. Visst man väljer själv hur mycket man visar, berättar i sin blogg. Man kan ju till och med vara anonym. Men många idag strävar efter att få tjäna pengar på sin blogg, bli kändis om du nu vill kalla det det. Och visst det kan jag förstå.

Men det finns en grej som jag verkligen gillar med bloggar. Inspirationen, backningen man får av att läsa andras bloggar. Jag läste bloggar i ett år innan jag skaffade en egen blogg, den var privat bara för mig, berättade om den för 4 st kompisar thats it. Jag skrev bara för mig själv. Och med det var jag nöjd.
Nu skriver jag mer publikt, men har klickat för att jag inte vill att min blogg ska kunna vara sökbar via tex google osv. På så sätt kan jag ändå hålla liiite koll på vilka som läser. Inte för att jag skriver skit om folk, berättar hemliga saker eller skriver om saker jag kommer att få skämmas över. Men jag gillar att ha kontroll.

Det man får i utbyte av att läsa bloggar är oftast idéer, inspiration, tips, råd. Kanske är man i en utsatt situtaion, missahandlad, ung mamma, nyligen skild eller vad vet jag. Ja då finns det massor av liknande bloggar att hitta. Kanske bara att läsa i hemlighet ocg förstå, hålla med. Eller att ta kontakt med och diskutera, hjälpa varandra.

Bloggar kan hjälpa en mycket, men tycker att man ska vara försiktig, då bloggar kan göra en del skada med. Det många idag inte fattar är att allt man lägger upp på nätet finns för alltid. Även om du tar bort det så finns det alltid sätt att hitta det ute i cyberrymden.


Nä... nu har jag florerat klart i detta ämne... :P


Malle - back t work...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0