Vi ses imorgon, på globens tak...

Yes, kommer ni ihåg att jag berättade om en litet annorlunda bröllopsjobb förut. Det är ju imorgon.
För er som inte hört det så är det så att tidningen City har haft en tävling där man kunde vinna en vigsel. En vigsel som skulle utföras uppe på globens tak, 080808. Alltså imorgon.
Vann gjorde ett jättegulligt par, som i sin tur sökte upp mig och ville att jag skulle fixa deras smink och hår till bröllopet. Och visst tackar man ja till en sån sak. Är det enda (minus hon som äger globen, är vd eller nått liknande) bröllopet som har och förmodligen kommer att äga rum uppe på globens tak. Tyvärr är ju det fina vädret inte kvar, men man kan ju hoppas att det blir lite bättre imorgon.

Så jag åker till stockholm imorgon vid halv 12, blir upphämtad av en limousin vid stationen och blir sedan skjutsad till deras bröllopssvit, som jag tror är på Globens hotell. Där blir det sminkning och hårstyling för hela slanten. Sen går vi vidare till globen. Och kl. 16.30 så börjar våran klättring iförda selen upp mot taket.
Om ni såg svenska topmodel så vet ni vilken väg vi tar upp.

Sen ska jag klättra ner igen och får ta hissen upp till någon åskådarbalkong som dom byggt upp för gästerna. För inte vara fler än brudparet och prästen på taket under vigseln på grund av säkerheten. Jag följer bara med upp en stund för att fixa till det sista med håret och sminket då man måste bära hjälm när man klättrar.

Efter vigseln så är det middag och grejer fram till ca 03 på natten, får se hur länge jag stannar. Söta som dom är så har dom köpt kuvert till mig med, mat för er som inte vet vad ett så kallat kuvert är. Ska bli grymt skoj, och bilder samt reportage kommer i Citytidningen, gissar på måndagen. Så missa inte det!



Hoppas bara att jag inte är höjdrädd. Har aldrig varit det förut....

Ska försöka ta en massa bilder, hoppas på att kameran vill sammarbeta!

Malle - förberedelserna klaras av en efter en...

Kommentarer
Postat av: - F A I R Y T A L E -

Tack snälla! :)

2008-08-07 @ 15:24:36
URL: http://pernillabr.blogg.se/
Postat av: anna vågberg

svar: men jag vet det är hur fint som helst men Ida hade faktiskt köpt ett pra strandarmband när hon varit på urkult.

2008-08-07 @ 17:10:34
URL: http://annavagberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0