Ge miiig...

Ush, vet ni vad jag blev sjukt sugen på?

KRÄFTOOOR! Ge mig nu... Jag har sånna sjuka cravings. Det är bland det godaste som finns, och det som är så himla charmigt med dom är att man äter de så sällan. Man kan lixom inte tröttna, plus att man måste längta så mycket emellan gångerna.

MEN, jag vill inteha köpta kräftor. Efter att vi fiskat våra egna hemma på tomten i Knivsta de senaste åren samt kokat dom själv så är det svårt att gå tillbaka till köpta. Men hey, det är väl inge fel på dom egentligen, men man har blivit lite bortskämd! =P
Försökte få mamma att fiska i år, men får se hur det blir. Jag skulle vilja fiska och bjuda Mr. A, han älskar det. Finns nog ingen som verkligen njuter och uppskattar kräftor så mycket som han.

Att fiska kräftor är skitkul, eller mysigt snarare. Man går ner när det börjar bli kväll, fixar med betet i mjärdarna och så slänger man i dom, sen tömmer man dom en, två gånger under natten. Så man får sätta klockan och ro ut på sjön mitt i natten. Allt är tyst och stilla, ofta lite dimma, och vattnet är spegelblankt. LOVE IT!



Vad tycker ni om kräftor, brukar ni köpa eller får ni också fiska egna?
(För att få fiska så måste du ha tillstånd, och för att få tillstånd så måste du äga en sjö eller havstomt)
Tyvärr så bryr sig inte så många om det, vilket gör att kräftorna i sverige håller på att dö ut av två anledningar.
1. Folk fiskar för tidigt, man får inte fiska innan mitten på Augusti tror jag det är. Och så släpper dom inte i de små.
2. Man fiskar på fel sätt vilket innebär att man sprider sjukdomar.

Malle - jag ska drömma om kräftor inatt...

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Ja, ganska trist faktiskt, tack så mycket! Vilken fin blogg du har :)!

2008-08-04 @ 01:58:14
URL: http://dingiraff.blogg.se/
Postat av: Carro

vi köpter - tråkigt nog, men det är himla smaskigt!

2008-08-05 @ 19:07:20
URL: http://rockit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0