El stockholmo...

Idag var jag ju en sväng till sthlm på eftermiddagen för att hämta upp ett paket med lite varor. Resan dit gick skitbra, förutom att jag hade svårt att hålla mig vaken.
Promenerade bort till butiken vid stureplan. Snackade lite med Miss. J, sen blev det en massa produktutvecklingssnack mm med Miss. C på kontoret.
Plockade upp mitt lilla paket och började gå tillbaka till stationen.

När jag kommer till kungsgatan, precis vid bron så står det en cykeltaxi mitt i kön, som för övrigt är typ stillastående. Och vad ser man, jo ett par har sex helt öppet??
Höll på att dö av skratt. Hon satt där och hoppa som en tok och han satt helnöjd med byxorna vid fotknölarna. Stackars killen som körde, han va kanske bara 17 bast. Ojojoj.. de va en rolig syn de... Alla garva, tog kort osv.. jag gick bara på, med sikte på centralstaionen.



Väl på stationen så ser jag att mitt tåg är inställt, och inte bara den avgången utan de efter med. Fick leta runt efter ett tåg som stannade i uppsala, men som inte var ett intercitytåg. Till slut så ropa dom ut ett tåg till Gävle - Ljusdal, som man kunde åka med. Så var 3 pendeltåg, i högtrafikstid, som skulle in på det tåget, som endast hade 4 vagnar. Behöver jag berätta att det var trångt, och VARMT!

Men hem kom jag i vart fall... efter om och men!

Malle - trött på tåg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0