Dumle och Noblessa - kakor...

Har bakat lite hör på kvällen. Något som min farmor alltid brukar göra. Ska ha det som en liten efterrätt imorgon på våran kräftkväll.
Nämligen noblessa och dumlekakor...

Till 20 st kakor:

200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 dumlekolor
20 noblessaskivor

Blanda smör, socker, mjöl och bakpulver till en deg. Låt stå kallt ett tag. Rulla till små bollar och lägg i metallformar. Tryck i en halv dumlekola i varje. Grädda i ugnen i 200 grader, 10-15 min.
Tag ut och lägg på en noblessaskiva på varje kaka. Låt svalna, och de är klara!



Snabbt och enkelt!
Hoppas att det smakar!

Malle - leker husmor...

Kommentarer
Postat av: sanna

jag är inte från uppsala, jag är östersundsbo!

2008-08-26 @ 22:03:09
URL: http://sannisss.blogg.se/
Postat av: johanna -everyday is a fashionshow.

ser gott ut (:

2008-08-29 @ 11:20:17
URL: http://johanaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0