American Idol - Gives back...

Jag skulle egentligen ha gått och lagt mg men fastnade framför American idol. Varje år så har dom en stor gala, American Idol gives back, dr de samlar in pengar till en rad olika hjälporganisationer.
Där uppträder massor av artister, små meddelanden läses upp av politiker, sportstjärnor, skådespelare, sångartister osv. Nägra av årets kändisar var Robin Williams, Celine Dion, Forest Whitaker, Billy Crystal, Dane Cook, Kiefer Sutherland, Vanessa Hudgens, Ashley Tisdale, Jennifer Connolly, Elliott Yamin, Fantasia and Amy Adams join previously announced international talent and sports figures Bono, Brad Pitt, Reese Witherspoon, Miley Cyrus, Mariah Carey, Eli Manning, Peyton Manning, Fergie, Chris Daughtry, Carrie Underwood, Annie Lennox, John Legend, Snoop Dogg, Maroon 5, Heart and Gloria Estefan.

Jag älskar sånt här. Det är bra, och de får in väldigt mycket pengar. När man ger till rädda barnen, eller ringer in till tex melodifestivalen där en viss summa går till välgörenhet osv, så går väldigt lite utav den summan dit det faktist ska. Till det behövande. Vid dessa sammanhang så går pengarna genom mycket färre mellanhänder och de mesta av pengarna komemr faktiskt fram.

Mer sånt!



Kändisar och rika borde enas oftare och förespråka för att folk ska hjälpa till, det behövs!

Malle - när jag har råd ska jag ge pengar, men helst vill jag åka bort själv och hjälpa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0