Skatteverket...

Asså, jag som egen företagare har nog en helt annan inställning till skatteverket än andra. Jag har väl varit småsur på dom ett par gånger, men över lag så tycker jag att dom funkar riktigt bra för att vara en svensk myndighet. Likaså bolagsverket, dom är ju helt suveräna.
Men skatteverket.. vad var det som hände?

Skulle få tillbaka 2900 Kr i kvarskatt (?) från förra året. De flesta får ut det någpn gång under sommaren, men som egenföretagare så får man skatten utbetalad i December. Visst tänkte jag, kanske behöver pengarna mer då i juletider och allt. Har inte alls tänk på det förens igår då Miss. S började snacka om att hon skulle behöva betala in för första gången. Då slog det mig, Fick jag någonsin de där pengarna?
Åkte hem för att hämta och lämna diverse papper, passade då på att kolla alla kontoutdrag. Kollade Nov 2007 - Jan 2008. Och jag upptäckte då att NEJ, dom pengarna har aldrig blivit insatta på mitt konto. Och nått utbetalningsbesked eller nått att lösa in på banken har jag inte heller fått. Skall dock gå igenom alla papper igen lite mer noggrant, men på kontot har de inte satts in, och jag vet att jag inte varit och hämtat ut dom.
Alltså ska jag ha 2900 Kr från dom. Mailade direkt, och dom påstår att dom visst har betalat ut dom, dom skulle skicka en kopia på utbetalningsbeskedet. Well... de där tror jag så mycket jag vill på. Faktum kvarstår, Jag har inte fått mina pengar!

Denna debbat skall bli intressant att följa... jag väntar med spänning på reslutatet!

Malle - Nått lurt är i görningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0