London part. 2...

Vi var upp tidigt för att hinna gör oss iordning, käka frukost och hinna till Marble Arch där vår buss skulle avgå. Hotellfrukosten var faktiskt helt Ok, det fanns inte mycket men det var gott och det man ville ha fanns.

Vi gick då till bussen, The Original Tour, heter den (eller de). De är bussar som går mellan 10 - 18 varjedag med flera olika utgångspunker och med 4 olika rutter. Man kan hoppa på och av vart man vill och den tar dig till alla ställen man bör besöka om man är i London och lite till. Kostar 24 pund för ett dygn. Vårat första stop var Picadilly Circus och Trafalgar Square. Man får små hörlurar med så att man får info om allt man åker förbi. Så vi såg ju massor av saker som vi slapp gå till eller som vi inte hade tänkt kolla på, typ west end, china town, downingsstreet 10 och så vidare. Vi hoppade i vart fall av där, gick runt och kollade lite. Hittade en jättekul liten butik där både jag och Miss. L fyndade. Jag köpte en present till syrran... kan inte skriva vad, även fast hon inte läser min blogg än så kanske hon gör det innan hon fyller år. Vi tittade i vart fall på picadilly och trafalgar, beundrade The National Museeum och sen tog vi bussen vidare förbi Big Ben, Westminister bland massa andra skojiga monument, byggnader och statyer. Vi hoppade av vid The London Eye, vi hade först tänk att vi skulle åka men vi kände att vi inte riktigt hade tiden... för tar ju ändå 20-30 min att åka runt. Visserligen var det ingen kö (där heller!?), men vi valde att ta båtturen längs med Themsen som ingick i bussbiljetten. Så vi hoppade på den och cruisa längs med Themsen, såg massor av saker som vi inte hade tittat på om vi hade stannat på land. När vi kom till The tower och Tower Bridge så hoppade vi av. Det var krisläge på toalett och började även bli kris på hungersfronten. Vi hittade i vart fall ingen toalett så vi bestämde oss för att ta bussen tillbaka till Picadilly för att kunna byta tur och fortsätta mot Victoria station. Vi såg dagen innan när vi äntligen blev avsläppta från busshelvetet att det fanns många fina fik och butiker där.

Sagt och gjort, vi hoppade på bussen som var både sen och hade omlagd rutt på grund av olyckor i trafiken. Well... vi började se ett mönster... för det var ju inte ett litet tag vi satt på den där bussen. Denna dagen var det ju inte direkt strålande väder heller...

Vi blev till slut avsläppta vid picadilly, och nu var det riktig kris att få tag på mat och toa, vi hade ca 30 min på oss att göra båda delarna innan bussen skulle åka vidare... Blev ju tyvärr ingen nyttig eller mysig lunch nu heller. Blev KFC, och kycklingbitar med BBQsås. Helt ok, men vihade ju återigen planerat att sätta oss i lugn och ro på ågot mysigt ställe och äta lunch. Åter till bussen för att åka mot Victoria station. Detta tåg lite mer överkomligt tid....
Väl där så gick vi till Victoria Station Shoppingcenter. Kanske inte det mest imponerande jag sett men de hade lite roliga butiker. Vi gick även runt heela jäkla gallerian för att hitta en papperskorg, något som vi ofta kom på oss själva med att behöva gå och leta efter utan att finna. Inte konstigt att det slängs skräp överallt i den stan.

Vi började lessna lite, lite sömn och massor av motion hade redan satt sina spår sedan dagen innan och det ble bara värre och värre ju mer resan fortlöp. Men vi bet ihop... tillbaka till oxfordstreet (där vi för övrigt var en snabbis dagen innan och småshoppade).
Där gick vi till det storaoch välkäda Primark... asså... shit my britt. Där har dom ALLT! och billigt som satan är det. Ok, kvaliteten är väl förmodligen därefter men snygga grejer hade dom. Så vi småshoppade lite där och började sedan dra oss tillbaka till hotellet. Käkade en lite fika på Pret A Manger på vägen hem, något som senare skulle bli välbesökt och en av favoriterna.
Byta om, fräscha till sig för middag med Mr. A och efter det lite festande.

Mr. A kom och mötte oss vid hotellet, sen tog vi metron till någon område i närheten av studion. Käkade på en jättemysig Thairestaurang som jag inte kommer ihåg namnet på. Har ALDRIG ätit så god thaimat förut. Hade kunnat beställa in en till fast jag var mätt. Efter det drog vi vidare till Camden Town, och The Worlds End, världens största pub. Men vi kom tyvärr precis vid stängning så fick dra viadre... blev puben The Great Mixer, där kom vi alla fram till att det luktade spya vart man än va så vi drog vidare till Oh! Bar, det var faktikst riktigt mysigt och där blev vi kvar ett tag. Anslör gjorde även Mr. B och Miss. ?, sorry kommer inte ihåg vad hon heter. Jag skäms..
Vi bestämde oss för att dra hem och kolla in Mr. A och Mr. B lägenhet efter att Oh! Bar stängde. Jäkla nice lägenhet ändå. Satt där ett tag och snackade skit och käkade kakor. Till slut kände vi att vi var tvungna att röra på oss då klockan började bli mycketoch vi hade ju en sista halvdag kvar i London dagen efter.
Så vi började en lååång vandring hemmåt. Efter ungefär halva vägen bestämde vi oss för att ge upp, och testa på att åka engelsk taxi. Måste säg att det är billigt att åka buss, tåg, metro och framförallt taxi där.

Dags att nanna!

Malle - började få smärta på ställen hon inte visste fanns...