Lektion på Linnéskolan 4/4 2008...

I fredags hade jag alltså återigen lektion på Linnéskolans stylistprogram. Jag skulel egentlingen ha manlig makeup samt dragqueen som lektion, men då nivån helt enkelt är för låg (och intresset i stort sett obefintligt) så fick det bli en till lektion om festmakeup. Något som jag inte heller tycker att de behärskar men men... Så fick det bli...

Började med att skälla lite på de små liven. Jag blri bara så jäävla förbannad. De har fått så mycket, världens chans och de flesta bara väntar bort tiden. Maken till ointresserade och oengagerade små liv har jag aldrig stött på. För att inte tala om att nivån är sjukt låg, nästan skrämmande låg. Någon som jag inte kan låtsas om att så inte är fallet. Dom behöver höra hur det ligger till, men kan inte dalta med dom längre. Även om jag kan känna att jag kan förstå de små liven med tanke på att programmet ser ut och sköts så som det gör. Ok, jag är 22 bast, har ingen lärarexamen och hela det kittet, men va fan, jag skulle ärligt talat kunna göra den där linjen till någon som faktikst är värd att gå på. Idag finns det på tok för många brister i planering, schemaläggning, engagemang, ansvar med mera med mera.
Hur som haver, skällde lite lagom på dom, hade egentligen velat säga ytterligare en del saker men kände att jag inte ville dra det för långt på grund av mitt taskiga humör.

Lektionen skulle nu bestå av festmakeup, på tid! Utan att prata med varandra, få tips eller råd, helt och hållet för sig själva. Alla hade olika förutsättningar men samma tid. Precis som det är ute på riktiga jobb. Dock hade dom en fördel av att dom hade ideealiska sminkplatser, ljus och så vidare. Mitt lilla diktatoriska utfall var väl kanske inte allt för uppskattat av alla. Men de flesta insåg nog i slutet av lektionen att den tiden jag hade satt var helt ok, att det faktikst var både nyttigt och lärorikt att jobba under stress.

Jag blev ganska nöjd med resultatet, utifrån den nivån som den är.
Däremot så blev jag helt förskräck av hur hygienen är där. Hade ju hört från Miss. S att den var under all kritik men ändå... shit my britt. Det var bland det värsta jag sett. Inget av de där skulle få röra mitt ansikte. Ok att det kanske blir liiite skitigare på grund av att deras resurser är det bästa och de är 31 elever på X antal uppsättningar borstar. Men man kan ju ändå försöka ha lite ordning och reda. Dessutom va ju de flesta borstarna sönder.

     


Detta är mina borstar, de har varit med i över två år.. de har fraktats hit och dit och flertalet gånger blivit mer än misshandlade... dom har lånats ut till diverse människor och inte alls blivit skötta på bästa sett, men dom är i vartfall rena, och hygieniska... (puderborsten behövs dock tvättas.. :P)
(Två första bilderna är på hur borstarna ser ut som nya.. inte allt för stor skillnad va?)


Malle - grinig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0