Helgen...

Sorry har varit dålig på att blogga senaste dagarna.. men har inte riktigt funnits tid. När det har funnits tid har jag behövt ta lite tid för mig själv och tänka igenom saker och ting som hänt senaste dagarna. Men nu är jag tillbaka.

Fredags så vet ni ju vad som hände. I lördags gick jag upp tidigt för att åka till syster för att fira henns 25 års dag. Var öppet hus hemma hos henne. Var min familj, Mr. J, Momo och mofa, moster med make, Mr. J´s mamma och Miss. C och Mr. J.
Vi käkade lite pajbuffe. Gott! Sen blev det tårta. Hon hade barntårtor (gräddtårtor med en massa godis på).
Var där i princip hela dagen. Var helt cptrött av någon konstig anledning. Följde med hem till Knivsta för att käka lite middag, pizza.
Sen blev det i princip bara hem och sova. Somnade som en stock.

Skulle ha sprungit med Miss. S idag vid 12, men hon hann inte. Så då valde jag att röja på balkongen, njuat av solen lite. Tänkte att jag kunde springa nu ikväll istället, för då är det lite svalare, och så kunde bossen följa med också. Men så blev det inte, av två anledningar.
1 - jag är helt slut,
2 - Bossen är lite krasslig.

Alla vet ju hur jag är när jag börjar städa, jag tar tag i allt och slutar aldrig. Så idag har jag hunnit med följande;

Rensa och diska  blommlådorna på balkongen,
Tvätta stenarna och gruset i den japanska trädgårdsgrejen jag har där ute,
Tvättat hela insidan av balkongen samt räckena rena från alger och smuts,
Oljat in trädgårdsmöblerna,
Oljat trallen på balkongen,
Städat i och utanpå alla skåpen i köket,
Torkat tokrent överallt i badrummet,
Diskat,
Dammsugat,
Våtdammat,
Våttorkat,
Gått ut på flera promenader med Bossen,
Vattnar blommor,
Bäddat rent sängen,
Gått ut med en massa sopor.

Sen har jag gjort en massa andra småfipplel grejer emellan. Sp tycker att jag har varit ganska duktig. Man har ju faktikst varit ganska aktiv i dag i allafall. Så är kanske inte så jättesynd att jag inte träna. Ska dock ut och sprnga imorgon. Bossen börjar kvickna till nu med, han har nog ont och lite feber på grund av tandlossning.

Nu ska jag slappa lite framför Pretty Woman, sen blir det lite hemmaspa innan det blir läggdags.

Hörs imorgon!

Malle - städdrottningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0