Dinnertime...

Oj oj, shit my britt vad det regnar ute nu.. såg att det började smådugga lite så tog ut Bossen på en liten runda. Och tur va väl det, blev bara värre och värre när vi var ute och precis efter att vi kom in så stod det som spön i backen. Ibland har jag rätt bra tajming.

Lagade lite mat med, självfallet stod den lilla råttan i vägen hela tiden.
Blev pasta och köttfärssås. Men en liten annorlunda variant.

Dessa råvaror använde jag:

  

Fullkornspasta
Köttfärs
Lök
Vitlök
Morötter
Tomater
Creme Fraige
Ketchup
Coloit soya
Salt och peppar
Olja och smör till stekning

Skar först upp löken, vitlöken, morötterna och tomaterna medans jag väntade på att pastavattnet skulle koka upp.
Stekte sedan upp smör och olja i en panna (om man blandar smör och olja så kan man dra ner på smöret och på så sätt göra det lite nyttigare men utan att förlora den goda smaken som man får av att steka i smör). Stekte på löken och vitlöken.

           


Låt det steka klart. Lägg sedan ner köttfärsen och låt den få lite färg. Jag ville göra köttfärsen lite annorlunda och samtidigt lite "smalare" så tog mindre köttfärs än normalt och så bestämde jag mig för att ha i bitar av morötter istället. Man kan även använda riven morot.  Låt det stekas ett tag för att få morötterna att mjukna. Tillsätt tomaterna, creme fraigen, lite ketchup och låt koka. Släng lite peppar och salt.
Koka till du tycker att morötterna är lagom mjuka, ha i lite soya om du vill för färgens skull.

       


Det blev gott. Tog lite fetaost till med bara för att det är så gott.

Malle - mästerkocken... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0