Bullbak...

Bakade ju bullar i... hmm.. tisdags tror jag att det var. Hade inget direkt att göra, blev grymt sugen på bullar och så skull ejag ju hem på födelsedagsfika hos mamma och pappa dagen efter. Så hey, varför inte baka bullar tänkte jag. Sagt och gjort. Jag hoppade upp på cykeln för att åka och införskaffa lite jäst.
Sen blev det bullbak så det stog härliga till...

       


Ingredienser, hmm.. attiraljer och plåtar redo med bullformar.

Slängde ihop degen och sen var det dags att låta det jäsa första omgången... före och efterbild ser ni här..

   


Sen började själva tillverkandet av le buns... :P
och det var ungefär här som jag slutade fota för att jag helt enkelt glömde bort.. så bjuder på sista bilden...



Men kan lova er att dom blev sjukt goda. Jag överträffade nog fan mig själv där asså. Dom blev sjukt goda. Mycket populära. Så dom lär man ju göra igen...

Malle - lite utav en Bree....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0