Begravning 25/4 2008...

I morse var som sagt jag och syrran på begravning. Mamma och pappa kunde tyvärr inte följa med eftersom dom är i Barcelona. Och brorsan gick i skolan.

Var min gamla dagmammas man som gick bort för ungefär 2 veckor sen. Väldigt hastigt och ganska lustigt. Riktigt hemskt. Men vet inte riktigt varför och det måste kännas jättehemskt att inte veta.
Vår familj har haft en väldigt nära bekantskap med den familjen och för mig och min syster har den familjen funnits med väldigt mycket under våran uppväxt. Det finns många minnen, även om syrran kommer ihåg mer än mig. Tyvärr så har vi slutat umgås då vi barn har växt upp och så vidare, sist jag såg honom var nog när dom kom hem och överraskade mig när jag tog studenten.

Begravningen hölls i Knivsta Gamla Kyrka, en jättemysig, vacker, men liten kyrka. Där har många skolavslutningar genomförts. Ush vilka minnen man får varje gång man knatar längs med grusgången.
Det var fullt med folk i kyrkan, lite tråkigt att man inte visste vilka alla var, men en del kände man ju igen. Som vanligt var det "hemulen" som var präst. En jättebra, lugn och trevlig präst. I kyrkan hade dom lagt fram alla blommor, såg aldrig våran dock, fast jag letade. Men den fanns nog där bland alla andra.
Den var en ganska kort, men fin och lagom cermoni.
Var roligt att få se resten av familjen, även om jag hellre hade träffat dom under andra omständigheter, och allihopa.

       


Medans vi var på begravningen så var lilla bossen hemma själv hos mamma och pappa... och han var jätteduktig. Lugn och sansad. Han har blivit skitduktig på att vara själv u för tiden. Så vi hämtade upp honom, lämpade av honom i butiken och tog ett uppmuntande mål på MAX.

Malle - tänker tillbaka på fina minnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0