American Pancaces...

Så där... nu har man återigen fått i sig lite mat i magen. Gjorde även en liten sockerkaka som jag kan ta med till jobbet imorgon.

Lagade American Pancaces... är supergott. Jag är galen i pannkakor över lag, och då kan man ju variera sig lite. Är ganka annorlunda mot varandra. Här kommer receptet...

För 4 portioner (enligt mig är det typ till 2 personer):

1 ägg
2 dl filmjölk
2 dl vetemjöl (jag använder alltid fullkornsvetemjöl)
1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 tsk smält smör (samt smör till stekning)

Blanda fil och ägg. Tillsätt resten av ingredienserna under omrörning. Se till att smeten blir jämn och fin. Ta lite smör i en panna och klicka ut smeten i små kakor ca. 10 cm i diameter och en halv cm tjocka. Grädda tills de fått färg på båda sidor.
Ät med bär, frukt eller sylt.


           


Det är otroligt lätt och göra, är gott och riktigt snabbt. Brukar göra detta till frukost ibland. Tar inte mer än 15 min att grädda klart allt. Till skillnad från tunnpannkakor som man får stå ett tag med.. :P

Nä nu ska det dammsugas sen ska jag ut och springa med Bossen... Taaataaaa

Malle - pannkaksgräddaren No. 1...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0